Tisztelt felhasználó!
Kedves játékosok!

Kell-e tudni a diákoknak arról, hogy apa és anya hogyan osztja be a család bevételeit? Kell-e ismerni a családi gazdálkodás alapjait? Felülbírálhatja-e, de legalább is megfogalmazhatja-e aggályait a gyermek arról, hogy hogyan osztják be családjában a felnőttek a pénzt? Ezekre a kérdésekre bizonyára többféle válasz is létezik, az azonban elvitathatatlan, hogy a gazdálkodással való ismerkedést nem lehet elég korán kezdeni és annak egyik legfontosabb helyszíne a család, de az iskola is.

A 2018-as válság után ennek a szerepe tovább erősödött, ugyanis mindenki környezetében akad hitelezési áldozat, esetleg ingóságát, ingatlanjait elvesztő rokon vagy ismerős. Sokakat ismerhetünk, akinek átlagos jövedelme ellenére sem sikerül pénzét jól beosztania és olyat is akinek ugyanannyiból az átlagosnál jobb élete van. Vannak az egyes szakmákkal kapcsolatos sztereotípiáink, tudjuk, hogy mely foglalkozással lehet sokat keresni és melyik az, ami alig biztosít normális megélhetést. Nem mindig látjuk azonban a kivételeket ez alól és nem is mindig tudjuk, hogy az adott szakma gyakorlásához milyen út vezet.

Természetes az is hogy körülményeinket sokszor figyelmen kívül hagyva a lehető legteljesebb anyagi jólétre vágyunk és rosszul esik szembesülni azzal, hogy milyen távol esik a valóság ettől. A gyermeknevelés költségeinek ismerete nem csak, mint kiadási tényező lényeges, hanem idejekorán látni kell annak hozadékait is. Amennyiben tudjuk, hogy a vágyott jóléthez mennyi munkával, milyen tényezők figyelembevételével juthatunk el sokkal reálisabban ítélhetjük meg lehetőségeinket és sokkal inkább ismerjük azt, hogy adott befektetés (legyen az bármely típusú) milyen hozadékkal járhat.

Ez a portál ehhez kíván játékos segítséget nyújtani azzal, hogy kicsit tanít, kicsit összevetésre késztet és nem utolsósorban orientál is. Legyen az itt játszható program segítség a pályaorientációban, a családi gazdálkodásban és a napi pénzügyi döntések meghozatalában is, tanárnak és diáknak egyaránt.

Jó szórakozást kívánnak a szerzők!

A FAMTÁRÓL
Gazdasági játék kicsiknek és nagyoknak

A FAMTA számítógépes programmal támogatott gazdasági játék, ami pozitív és támogató környezetet nyújt a 7-13. osztályosoknak szerepjátékok, interakciók formájában a munka változó világának felfedezéséhez. A játék során megérthető lesz, hogy milyen széles skálán mozognak a választási lehetőségek, mik lehetnek a gazdasági döntések lehetséges következményei, felismerhető, hogy milyen fontos szerepe van a tanulásnak és a tervezésnek.

Lehetőségek